top of page
33547703046_6b59c96ca9_o.jpg

Symposium Business Challenge

BCG-logo.png
Posten Bring Logo.png
Schroders Logo.png
yara-logo hviut.png

I mars 2023 markerer NHH-Symposiet 40. års jubileum, med visjonen om hvordan vi kan gå fra norgesmestere til verdensmestere. I den anledning ønsker vi å utfordre studenter med en reell utfordring og vise det fremste av norsk næringsliv hva vi har å by på!

 

NHH-Symposiet arrangerer derfor casekonkurransen The Symposium Business Challenge. Vinnerlaget av konkurransen skal presentere sin løsning under NHH-Symposiet, og vinner i tillegg billetter til konferansen og bankett. Vi inviterer studenter fra hele Bergen til å melde seg på, og gleder oss til å se deres forslag. Dette er noe du ikke vil gå glipp av!

Case

Årets casebedrift er innovasjonsselskapet The Innovation Effect (TIE). TIE kobler studenter, bedrifter og universiteter i ulike initiativer. Her får studentene unik praktisk arbeidserfaring og et springbrett inn i arbeidslivet, bedriftene får nye innovative løsninger, og universitetene får økt arbeidslivsrelevans.

 

For at Norge skal bli verdensledende på innovasjon og omstilling, og for å skape smarte og bærekraftige forretningsmodeller for fremtiden, kreves både unge og erfarne perspektiver, og bred tverrfaglig kompetanse. Ved å fasilitere for koblinger og samskaping mellom både studenter, bedrifter og universiteter, vil TIE bidra til å forløse dette innovasjonspotensialet.

TIE har bevist proof of concept med sine tjenester siden 2015, medgjennomføring av over 140 prosjekter i samarbeid med mer enn 500 studenter og 65 markedsledende bedrifter. I dag skjer imidlertid mye avarbeidet manuelt.

Nå ønsker TIE å utvikle en ny digital
koblingsplattform/app, og trenger hjelp til å tenke nytt – fra den viktigstemålgruppen vår:

32772518013_9b57b94dcd_o.jpg

Hvordan kan TIE gå fra manuell til digital kobling av student, selskap og universitet?

Vi ønsker studentenes innspill og løsningsforslag på følgende spørsmål:

Hvordan koble målgruppenes behov?

Hvordan fasilitere og skalere koblingene?

Konseptbeskrivelse/visuell skisse av en digital koblingsplattform/app, inkludert USP'er (unique selling proposition)

Hva er inntektsbringende forretnings- og betalingsmodeller?

Hvordan go to market – og skalere i et treårs perspektiv?

Viktig info

Påmeldingsfrist

Frist for påmelding av gruppe: 6. mars kl 23:59

Casegrupper

Man kan melde seg på i grupper på 3-4 personer. 3 minimum, 4 maksimum. Om man ikke har gruppe og ønsker å bli satt sammen med andre, krysser du av for ønsker gruppe i skjemaet nederst på siden.

Informasjonsmøte

 7. mars klokken 14:15 avholdes et informasjonsmøte med casebrief. Her vil relevant informasjon om casen bli redegjort. 

Casepresentasjon

Presentasjon av løsning på case: 16. mars fra kl. 10 og utover. Juryen består av 4 personer og vinnerlaget vil få en unik mulighet til å presentere caseløsningen sin foran næringslivet på NHH-Symposiet den 22/23. mars. 

Lengde 

Presentasjonen skal vare i 10 minutter.

32789419653_7c3a2c5147_o.jpg

Hvorfor burde du delta?

Vinnerlaget får presentere sin caseløsning på selve konferansen den 22/23. mars. Dette er en helt unik mulighet til å vise seg frem foran de aller fremste aktørene i norsk næringsliv. 

Hele laget vinner også billetter til NHH-Symposiet begge dager, i tillegg til billetter til banketten og etterfesten. Dette er noe du ikke vil gå glipp av!

Casegrupper

Ta kontakt med ansvarlig for konkurransen Nils Fredrik Wilhelmsen på nils.wilhelmsen@symposiet.no ved spørsmål

Takk for at du har meldt deg på!

bottom of page